El tercer serà sempre nostre

Quan ja sabia de què escriure aquesta setmana, quan aquest puto encostipat m'ha deixat una neurona lliure de mocs, va arribar l'enquesta de la revista UCS amb la pregunta si els dansaires prefereixen l'aigua en ampolles grans o individuals, i m'han entrat els dubtes. Però com ja tinc això mig escrit, continuaré amb la idea que tenia.

El meu únic comentari sobre el tema de l'aigua és una idea marketiana que cedeixo gratuïtament. Podríem buscar de patrocinador a Font Vella i ja us faig jo l'anunci:
Aigua Font Vella patrocina la Dansa més bella.



Us he deixat unes línies perquè us recupereu. 

Va, parlem de Banyoles.

*No entenc aquesta mania de començar els concursos a les 11h. Que si et pilla lluny, la matinada és de les bones. Ah, clar, que som els tarragonins els més llunyans.
* Bona organització dels banyolins. Es nota que és gent que viuen molts concursos a l'any.
* Gran Albert Figueras al micro. Parlant clarament pels profans i dirigint efectivament, i sense crits com en algun concurs, als balladors.
* Si fem finals, ens les hem de creure. Si a Valls hem aconseguit donar protagonista als finalistes, a les finals grans no ho hem aconseguit encara. Fer ballar a les 6 finalistes amb 10/15 colles més és un error. El públic no pot veure les colles, el jurat menys, i això és gravíssim, ja que si no poden veure la colla sencera en perspectiva, és difícil valorar el conjunt.
Si hem de fer més tandes que es facin. Si s'han de limitar les colles que es faci. Però a les finals haurien de ballar NOMÉS les colles finalistes.
Ep, i que consti que a Balaguer era més o menys el mateix però sense estar tan apretats.
* Que les Violetes hagi revalidat el títol amb 3 balladors nous enguany, parla molt favorablement de la gestió de la Meritxell i companyia, malgrat l'aparició en les finals d'un valor segur, però desaparegut tota la temporada com és el Pep.
* Que la Mare Nostrum hagi lluitat de tu a tu fins a l'últim dia reflecteix l'esperit inconformista i lluitador de la colla, malgrat en enfrontaments directes del C.C. només han pogut passar a les violetes en 2 de 11 enfrontaments, si no vaig equivocat.
*Que la Tarragona Dansa hagi sigut l'única colla que ha millorat la classificació de l'any passat parla de la bona feina de Sandra en el seu primer any de capdansera dels tarragonins, que amb 3 baixes significatives l'últim tram de temporada no han acabat de brillar el que jo esperava.
*Que la Maig sense estar al seu millor moment hagi estat a prop de la TD els ha de servir d'estímul per l'any vinent si ressolen les tensions internes.

I deixo pel final el duel pel 3r i 4rt lloc entre la Mans Amigues i la Mirant al Cel.
Els de Cassà amb ballades millors i altres no tant (influeix molt si ballen els "millors" o no) però que no acaben de ser l'alternativa a les dues que sempre guanyen.
I la Mirant al Cel, que sembla més limitada de gent, combinant un nucli dur que fa anys que balla junt, amb joves com la Xènia o el Bernat o gent no tan jove com el Josep.

Però, tot i això, van quedar empatades en el tercer lloc. I quan semblava que quedaria la cosa així, inclús es va dir per la Dolors que tal com indicaven les Bases no hi hauria desempat i els càntics de "El tercer serà sempre nostre" se sentien a duo per la plaça, durant la sardana de germanor van començar les corredisses, les converses a veu baixa i en acabar la de germanor, ve la notícia. Hi haurà desempat pel 3r lloc. BOOM!!!

Què diuen les bases? Doncs la normativa en el seu punt 2.2 lletra k diu que els desempats es faran "en cas d'empat en la primera posició final".
I a més, si no recordo malament, en la reunió d'inici temporada es va plantejar el debat sobre a quins empats s'havia de fer el desempat i vam quedar així.

Jo, que m'encanten els desempats i vaig xalar mirant-lo, estic totalment contrari a la decisió que es va prendre. I m'és igual de qui va ser la iniciativa, doncs m'han arribat diferents versions totes interessades encara que jo tinc bastant clar el què va passar.

*És un error que, "a sabiendas," els que han de vetllar pel compliment de les normes se les saltin perquè sí... i no em val que les dues colles estaven d'acord.
* I si la Tarragona Dansa i la Maig haguessin empatat s'hauria desempatat també?
*I si a Girona empaten les 8 colles o 6 colles, cosa factible, es farà un desempat múltiple?
* I si una colla no vol fer el desempat, què?
No prostituïm els desempats. Van néixer per decidir un campionat (o canvi de fase) i els dos desempats de l'any passat van ser fantàstics.
No tot s'ha de desempatar ni per tot cal desempatar.

I com a bonus track, crec que hem de millorar el tema de la tria dels 5 jurats dels desempats.
Que es triés jurats de les altres colles grans Violetes, Mare i TD) em va semblar bé però perquè no un jurat de la Maig?
Però crec que ni la Sandra, com ex capdansera de la Mans, ni l'Ester, com a mare de dansaire, ocasional, de la Mirant eren les persones més adients per fer de jurat.
I, per acabar, un senyor fent de jurat que no conec ni tinc vist, però segur que en sap molt d'aquest món, perquè haurà fet el curset de jurats, oi?

Parada següent, Girona. Amb una bona notícia que cal congratular-nos. Hi haurà vestidors. Bé, Aires gironins, bé.

Comentaris

  1. Ja que parles de jurats, mirant els parcials de veterans lliures, hi ha colles amb una diversitat de puntuacions que no entenc, o es balla bé o malament, però les dues coses a l’hora no, però així queda reflexat en els parcials, n’hi ha que sembla una escudella barrejada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tota la raó, Jordi. Però si ja és dispersa les puntuacions dels jurats al C.C. (mira per exemple, el desemoat), en els lliures que no sabria dirte quins criteris es jutga ara més una posició de les colles no fàcil pels jurats, encara més.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Blog Parcial

La Moviola de Ceret

Un follón... o no