Faltes i retards. I no parlo d'embarassos.

 Els que heu tingut, teniu o tindreu parella sabeu de què hi ha dues frases que si es diuen, ja saps el que vindrà. La primera és: "Seu, hem de parlar" i ja entren tots els tremolors possibles. La segona és: "Carinyu, he tingut una falta o no sé què ha passat, però vaig amb una setmana de retard i no em ve". Faltes i retards, però no us preocupeu que no parlaré d'embarassos, malgrat que, i no és broma el que diré, la baixada de natalitat produïda des de la crisi 2008 ha estat molt gran i no té pinta de què remuntí i menys en les circumstàncies socioeconòmiques que tenim i les que vindran. I això igual que els coles estan tenint menys alumnes d'Infantil i Primària, també passa i passarà amb les colles petites.

Però anem al tema.
Segur que a totes les colles hi ha gent impuntual, però no em refereixo a la gent que un dia li surt un imprevist, que un dia es queda adormit fent la migdiada, que un dia perd l'autobús o que un dia es retarda per qualsevol motiu. Em refereixo als impuntuals professionals. Els que cada dia d'assaig arriben tard, els que cada dia posen al grup de WhatsApp de la colla: "avui faig una mica tard" (que ja ho deu tenir com a text fixat del mòbil) i als que s'aprofiten responent a aquest WhatsApp amb un "jo també o +1 o RT". Per no parlar, dels que arriben tard i no donen cap mena d'explicació. Ah! I Capsdecolla d'aquest mundillo. No els hi digueu res, què encara et diuen: "Dona gràcies que he vingut".
Però per mi, al·lucino i molt amb la gent que arriba puntual, es posa al vestidor a canviar-se, i va arribant gent i més gent després d'ell/a, que es canvien més de pressa i ell o ella arriba l'últim a la sala d'assaig.
Jo que soc puntualitis aguda em sembla una falta de respecte i, diria més, d'educació cap als companys, cap als responsables i cap a la colla en general. #ParauladeManel

Però en el món sardanista de competició s'ha aconseguit revertir una cosa que durant uns anys anava encaminat al desastre. Em refereixo, a la puntualitat a l'inici dels concursos. La majoria de concursos comencen amb una puntualitat quasi britànica tinc un amic que diu que això és a causa de totes les performances fetes els 11-S a les 17h14 dels últims anys), gràcies a la feina de la UCS i dels organitzadors, i també, de les colles.
Els que ja teniu una edat, segur que recordeu que als anys 90 i començament de segle, hi havia molts concursos q començaven en retard perquè faltaven colles, inclús concursos que començaven amb la revessa per fer temps a què arribés la colla que arribava tard. (Els de Tarragona amb edat boomers sempre recordem l'arribada, tard molt tard, amb taxis al concurs de la Plaça Sant Jaume de l'any 1983, perquè el conductor de l'autocar va tenir un atac de pedra a l'Ordal (perquè collons anàvem per l'Ordal????) i no va poder continuar conduint).
Per acabar, us animo a compartir aquest blog en el grup de WhatsApp de la vostra colla i, si voleu fer conya, dedicant-li a l'impuntual professional de la vostra colla.

Ara em tocaria parlar de les faltes i absències, però ho deixo per un altre dia perquè avui comencen Les Santes de Mataró, la millor Festa Major de Catalunya Mataró i no voldria arribar TARD i els que sabeu una mica de la meva vida ja sabeu que actualment no m'ho puc permetre.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Blog Parcial

La Moviola de Ceret

Un follón... o no